> מחקרים ועיונים בחינוך
|
 |
ניתן היה לצפות, שמאחר שכ-5% מתלמידי ישראל מאותרים כמחוננים או כמצטיינים, לפחות אותם תלמידים, שמקבלים גם טיפוח מיוחד, יגיעו לרמת ההישגים הממוצעת של כלל המשתתפים במבחנים אלה, שרובם לא אותרו כלל כמחוננים, ובוודאי לא קיבלו כל טיפוח מיוחד. ולא היא. חלקם מסתובב עם תווית של "מחונן" או מצטיין" ולא מגיע אפילו לממוצע ההישגים של בני גילם שנמצאים באחוזון 95.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
 |
מחקרם של מיכל דליות ושרון פאר מבוסס על ראיונות עם הורי 18 אנשים "מצליחים־מוצלחים" והם חיפשו ומצאו את המשותף לתקופת ילדותם, למעשים ולחוויה ההורית שליוו אותם. על יסוד אלה הם הגיעו להכללות בנליות שהפיקו מסכת של עצות שטחיות שמסקנתן היא שקיימת נוסחה לחינוך מיטבי. המתכון לגידול ילדים מוצלחים, מאת מיכל דליות ושרון פאר, הוצאת כנרת זמורה ביתן, 2021,
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
 |
חוקרים באוניברסיטת תל אביב זיהו מנגנון במוח האדם, שמאפשר למידה יעילה באמצעות מספר חשיפות של שניות אחדות, במקום שינון וחזרות במשך שעות. "הממצאים שלנו מאתגרים את כל הגישות והתיאוריות המקובלות של למידה וזיכרון," אומר מוביל המחקר, ד"ר ניצן צנזור מבית הספר למדעי הפסיכולוגיה ומבית ספר סגול למדעי המוח באוניברסיטת תל אביב.סיכום עיקרי הממצאים מובא בהמשך ...
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
 |
ב-2017 פירסם HSBC דו"ח שמסקנותיו הוכיחו מעל לכל ספק שמחויבות ההורים הסינים לחינוך ילדיהם היא מהגבוהות בעולם. משפחה סינית מוציאה היום על חינוך יותר מאשר על כל תחום אחר; 50% מהוצאות ההורים בערים הגדולות הם על חינוך.אז למה אומרים שהאימא היהודייה והאימא הסינית דומות? יכול להיות שאנחנו פשוט פרשנו מהתחרות בשלב מוקדם? מאמר מעניין של יעל עינב.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
.JPG) |
"הפרעה" פירושה גורם חוסם, מעכב, מונע, פוגע; אין בה כל יתרון. אין היא מהווה שונות, כי אם חסרון ופגם. התופעה המכונה בטעות "הפרעת קשב וריכוז", לעומת זאת, אינה בגדר חסרון ואין זה ראוי או נכון לנסות "לתקנה". מדובר בשוני נוירולוגי, המקבל ביטויים בכלל תחומי החיים, ומהווה למעשה יתרון פוטנציאלי משמעותי.מערכת החינוך מצפה מהם לשבת בשקט לאורך שעות, וכשהם לא עושים זאת מתייגת אותם כבעייתיים.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
 |
מחקר זה נבדק הקשר בין הפנימייה בישראל לרמת הערכים והאינטליגנציה הרגשית בקרב תלמידיה, בהשוואה לתלמידים הלומדים במוסדות אשר אינם פנימייתיים. . לא זו בלבד שנמצא קשר מובהק בין הפנימייה ובין רמות גבוהות יותר של ערכים ואינטליגנציה רגשית בקרב תלמידיה (לעומת תלמידים במוסדות שאינם פנימייתיים), אלא היא אף בחירה אישית ואטרקטיבית של הנוער, אשר מרגיש כי נתרם רבות ממוסד זה.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
 |
פרופסור ג'רום ברונר הניח את היסודות למהפכה הקוגניטיבית ולחקר היצירתיות; הוא חקר את מנגנוני התפיסה האנושיים ופיתח תיאוריות על התפתחות הילד, על למידה ועל תרבות החינוך; הוא כתב על תהליכי פתרון בעיות ועל אופנים ליצירת ידע חדש; ובערוב ימיו, הוא טבע את המונחים "חקר פרדיגמטי" ו-"חקר נרטיבי" כחלופות משלימות של יצירת משמעות על ידי בני אנוש, וניסה ככל יכולתו לעודד יותר איזון בין החלופות הללו..
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
|
|
 |
 |
במבט לאחור |
|
 |
|