> אנשים וארגונים
|
 |
ד"ר עמי וטורי, כלכלן והיסטוריון, הוא גם הסבל עמי וטורי, ממנהיגי שביתת העובדים הארעיים בנמל התעופה בן גוריון. בזמן שהוא נלחם עם מאות חבריו מקומת המטענים נגד פיטוריהם, אתם נתקעתם למעלה בטרמינל, בלי המזוודות. בעוד חודש, אם לא תהיה שביתה בנמל, הוא יטוס לווינה, לעשות פוסט דוקטורט. עמי וטורי, ד"ר להיסטוריה וסבל בשדה התעופה, חזר באחת להיות פועל מן המניין וחזר לסייע לעובדי הטעינה והפריקה במאבקם הצודק.
המשך... |
> אנשים וארגונים
|
 |
בימים אלו יצא לאור ספרו החדש של החוקר ג'ורג סימנס, Knowing Knowledge הזוכה לעניין רב ולהערכה של הקהילה החינוכית בקנדה, ארה"ב ואירופה. הספר סוקר בצורה מעמיקה כיצד התרחבות ערוצי הידע גורמת לשינוי בארגונים ובחברה. השינויים בדינאמיקה של התפשטות הידע אינם בהכרח תבניתיים ואינם זורמים באופן היררכי כמקובל מלמעלה למטה אלא נעים בכמה כיוונים ולעתים רבות מלמעלה למטה.
המשך... |
> אנשים וארגונים
|
 |
קביעות תעסוקתית הופכת מוסד יותר ויותר אנכרוניסטי. עובד שנכנס לשוק העבודה בגיל 20 עשוי להחליף מקום עבודה שמונה פעמים עד שיגיע לגיל 32, לא תמיד מרצונו. כשמדובר בעובדים שהשכלתם ו/או כישוריהם מעטים, החלפה תכופה של מקומות עבודה אינה רצונית, בדרך כלל. תעסוקה זמנית נחשבה פעם נוחה לסטודנטים ולאנשים בתקופות מעבר בחייהם. "היום היא הפכה לאורח חיים ולבעיה רצינית שאין כלפיה התייחסות מערכתית".
המשך... |
> אנשים וארגונים
|
 |
את שיחת ההערכה הפנימית בארגון בין העובד ובין המנהל מומלץ לבצע בתנאים עניינים ולא מתוך דחיפות או משבר. בשלב ההכנה וגם במהלך השיחה, חשוב למצוא את הדרכים והנקודות שבאמצעותם ניתן לחזק את מעלותיו ויתרונותיו של העובד, במקביל לדרכים להתמודדות עם חולשותיו ולתרגם אותם ליעדי ביצוע. ומכאן שחשוב לבוא לשיחה עם "ראש פתוח" להתפתחויות אפשריות במהלכה.
המשך... |
> אנשים וארגונים
|
 |
ק. ג. יונג חי, נושם ובועט. 50 שנים לאחר מותו, יונג רלוונטי יותר מתמיד במגוון רחב של תחומי הפסיכולוגיה היישומית והחשיבה הפילוסופית לגבי טבעו של האדם. חלק מהיישומים מופנה לתחומים כמו פיתוח מנהיגות, ניהול, ואימון (coaching). במאמר מתואר ה- MBTI , כלי שמזהה העדפות, נטיות ואפיונים של כל אדם באמצעות ארבעה צירים המרכיבים את אישיותו.
המשך... |
> אנשים וארגונים
|
 |
מנהלים רבים מעוניינים להיות סמכותיים יותר, אך עליהם להבין: סמכות לא ניתנת לאדם כדי שישלוט באנשים אחרים, אלא בכדי שייטיב לשרתם. סמכות אמיתית נובעת ממנהיגות, ממשמעת עצמית (הכוללת דחיית סיפוקים), מיושרה ומעניין אמיתי בבני אדם אחרים.מנהל יהיה סמכות מקצועית אם יהיה בעל חזון, מונהג על ידי ערכים, בעל משמעת עצמית, בעל אינטגריטי ובעל תחושה חברתית.
המשך... |
> אנשים וארגונים
|
 |
המאמר דן בבניית תפיסה של מנהלים בכירים לניהול המנהלים המדווחים להם. מחד, גם מנהלים זקוקים שינהלו אותם. מאידך, זה אינו דפוס הניהול המוכר שעבד היטב אצל אותו סמנכ"ל פיתוח בתפקידו הניהולי הראשון. על התאמה בין אופי הניהול למנוהל (שהוא בעצמו מנהל), על פיתוח והעצמת מנהלים, על הבגרות הנדרשת מהמנהל הבכיר ועל היכולת לדחות סיפוקים. המאמר נכתב על ידי עופר לוי במגזין סטאטוס האחרון.
המשך... |
> אנשים וארגונים
|
|
|
 |
 |
במבט לאחור |
|
 |
|