> מחקרים ועיונים בחינוך
|
|
אנו נוטים לחשוב על שכחה כאירוע פסיבי שמתרחש רק בגלל שלא עסקנו במשהו זמן רב, אבל גם למידה חדשה יכולה להפריע לנו לזכור דברים שידענו, או להפריע ללמידה קודמת. מחקרים בתחום הזיכרון מראים שככל שמידע חדש דומה לידע מוקדם, כך יש סיכוי למעין תחרות בין הזיכרונות. התופעה נקראת "הפרעה בזיכרון" (interference) .
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
|
אופנים בהם ניתן לתרגל "מיינדפולנס" (קשיבות) בקלות, ולהפוך את התרגול לפעילות יומיומית הניתנת לשילוב בשגרת הלימודים והכיתה. תרגול מיינדפולנס תורם לאיכות החיים של ילדים ומבוגרים במובנים רבים: הוא תורם להפחתת מתח נפשי, לשיפור יכולת הריכוז, הוויסות הרגשי, והמודעות העצמית, ובכך הוא מהווה גורם חוסן משמעותי.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
|
במחקר של הפסיכולוג היהודי רוברט רוזנטל אותם תלמידים ש"סומנו" באופן רנדומלי כבעלי פוטנציאל, הראו שיפור משמעותי בציונים בהשוואה לאחרים. הוא הסיק שביצועי התלמידים הושפעו ישירות מהיחס של המורים כלפיהם. כאשר המורים האמינו שלתלמידים מסוימים יש יותר פוטנציאל להצליח, הם השקיעו בהם הרבה יותר,
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
|
מלחמת “חרבות ברזל” מותירה את חותמה בכולנו והטראומה הקולקטיבית משפיעה גם על הילדים – הסופגים את המתרחש מהתקשורת ומהאווירה בבית. זאת, יש לזכור, לאחר שעברו שנים לא פשוטות עם מגפת הקורונה. כיצד ניתן לסייע להם לצמוח מהמצב, ולשמר בהם את האופטימיות והחיוניות? במסגרת פורום משותף של מומחים שהתקיים באוניברסיטת בר-אילן, עלו כמה המלצות
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
|
מחקרים מראים שתחושת שייכת מורידה מתח, מאפשרת הצלחה, ומספקת תחושה של רווחה נפשית ורגיעה. ולהיפך, חוסר תחושת שייכות, חרם חברתי, בידוד - מובילים לדיכאון, חרדה ותחושת בדידות מכאיבה במקביל, תחושת חוסר שייכות מעלה מתח ומורידה השגים לימודיים ומקצועיים. מכניסה לבלאקאאוט ולחוסר יכולת "לשלוף" מידע במבחן.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
|
שילוב חברתי בין ילדי גן בספקטרום האוטיסטי ובין ילדים עם התפתחות נוירו-טיפיקאלית הוא תהליך חשוב ומשמעותי, אך מאתגר," אומרת פרופ' באומינגר-צביאלי. "אחד מהאתגרים עבור ילדים בספקטרום האוטיסטי הוא יצירת תהליכי אינטראקציה מיטבית עם בני גילם. אינטראקציה זו כוללת את היכולת לשחק משחקים חברתיים ומשחקים חברתיים דמיוניים עם עוד ילדים, לקיים שיחות סביב פעילויות, ליזום אינטראקציה, להגיב אליה בצורה הדדית ומותאמת, ולפתח משחק או פעילות עם חבר."
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
|
משחקי וידיאו מהווים כיום היבט משמעותי בחייהם של צעירים. הם מספקים לשחקנים סביבה עשירה של חוויה קוגניטיבית, רגשית וחברתית אשר משפרת את התפקודים הקוגניטיביים.חשוב להיות מודעים לא רק לסכנות של משחקי הוידיאו אלא גם להשפעות החיוביות שלהם על תפקודים קוגניטיביים.
משתמשים המשחקים בתדירות גבוהה במשחקי וידיאו מראים יכולת גבוהה לשמר קשב לאורך זמן.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
|
|
|
|
במבט לאחור |
|
|
|