מה חוו הילדים שגדלו בשיטת החינוך המשותף והלינה המשותפת בקיבוץ? כיצד חוו האימהות את גידול ילדיהן? במה השפיעו שיטת החינוך והחברה הסובבת על בניית הזהות האימהית? האם נפגמה "חוויית הבית" עקב הפיצול בין שני הבתים?
סוגיות אלו ואחרות נבחנות לאורך שלושה דורות בקיבוץ. הסיפורים האישיים, האנושיים והמרגשים חושפים לפני הקורא שלושה דורות וכן מעט מתהליכי הטיפול ומההתפתחות שמתרחשת בהם, ומאירים את הקשר הייחודי שנבנה בין מטפל למטופל.
כמו כן מוצגות תיאוריות פסיכולוגיות הזורעות אור על המציאות הסובייקטיווית ומובאים דברי בני קיבוץ כפי שתוארו בספרות ובעיתונות.