בספרו החדש טוען פרופסור בארי שוורץ (מרצה בכיר לפסיכולוגיה בארה"ב) שעודף אפשרויות הבחירה אליהן אנו נחשפים כיום רק משבש את קו מחשבתנו ואבחנתנו הנכונה . חשיפה ליותר מדי אפשרויות בחירה משבשת את תהליך קבלת ההחלטות של אנשים ויוצרת ציפיות לא ריאליות. כאשר מציגים בפני אנשים יותר מדי אפשרויות בחירה בשווקים או באינטרנט אז הם בדרך כלל ייקלעו למצב של חוסר פעולה או חוסר החלטה. התיאוריה של פרופסור שוורץ היא בעלת השלכות למתכנני אתרי אינטרנט , אנשי שיווק בחברות מסחריות ושווקים מסחריים בכלל.