שילוב מיינדפולנס בכיתה כאמצעי לחיזוק החוסן הנפשי של תלמידים ומורים
גורם מפרסם:
פורטל פסיכולוגיה עברית
מחבר:
שמרית תלרז כהן
תאריך:
12.03.2024
שילוב מיינדפולנס בכיתה כאמצעי לחיזוק החוסן הנפשי של תלמידים ומורים
מאת : שמרית תלרז כהן
אופנים בהם ניתן לתרגל "מיינדפולנס" (קשיבות) בקלות, ולהפוך את התרגול לפעילות יומיומית הניתנת לשילוב בשגרת הלימודים והכיתה. תרגול מיינדפולנס תורם לאיכות החיים של ילדים ומבוגרים במובנים רבים: הוא תורם להפחתת מתח נפשי, לשיפור יכולת הריכוז, הוויסות הרגשי, והמודעות העצמית, ובכך הוא מהווה גורם חוסן משמעותי.
יש הרבה פעילויות מיוחדות, יצירתיות ומתאימות לילדים היכולות לעודד תרגול מיינדפולנס, אך הן לא הכרחיות. ניתן ללמד ולתרגל מיינדפולנס כמעט בכל מצב, ולשפר כך את החוסן הרגשי של תלמידים ומוריהם. ניתן לראות מיינדפולנס כ"כוח על", הניתן ליישום בכל פעילות כגון: למידה, ריצה, הכנת אוכל, ואכילה. כוח על זה ניתן לשיפור כל הזמן, ומאפשר לנו להתבונן בחוויותינו ממרחק מסוים, להבין טוב יותר עצמנו ולפעול בחיי היום יום מתוך כוונה מודעת.
הכותבת: ד"ר שמרית תלרז כהן, פסיכולוגית קלינית, מנהלת שירותי הייעוץ הפסיכולוגי לסטודנט, מרצה בתוכנית לתואר שני במיינדפולנס ולמידה חברתית רגשית ובתוכנית לתואר שני בטיפול באומנות, במכללה האקדמית בית ברל.