המקום המרכזי שהאפליקציה של אינסטגרם תופסת בחייהם של בני דור ה-Z לנוכח האתגרים המאפיינים את תקופת גיל ההתבגרות, כפי שהם מוצגים בתיאוריה של הפסיכואנליטיקאי פיטר בלוס
התפקיד שמשמשות הרשתות החברתיות בתהליך ההתבגרות של בני דור ה-Z (ילידי שנות ה-90 ואילך), טרם זכה בעיניי להתייחסות מחקרית רחבה דיה. מאפיין בולט של בני דור זה הוא היותו הדור הראשון שנולד אל תוך מציאות בה האינטרנט והטלפונים החכמים - סמארטפונים - מהווים חלק מהותי בחייו. כחלק מכך, בני דור זה מבלים זמן רב ברשתות החברתיות, ובמרכזן ברשת האינסטגרם (Instagram) שהיא אפליקציה חינמית לשיתוף תמונות וסרטוני וידאו קצרים. כך למשל אחת מבנות הדור מסבירה בסדרה "סטוריZ" (ששודרה לאחרונה בערוץ "כאן") כי "לאינסטגרם יש כוח ענק על איפה שאני היום, אני תלויה בזה". במאמר זה אנסה "לגרות את המחשבה" ולהציע התבוננות ספציפית על תפקידה של רשת האינסטגרם מתוך נקודת מבט המבוססת על תיאוריות התפתחות שונות. במיוחד, אבקש להציג את המקום המרכזי שאפליקציה זו תופסת בחייהם של בני דור ה-Z לנוכח האתגרים המאפיינים את תקופת גיל ההתבגרות, כפי שהם מוצגים בתיאוריה של הפסיכואנליטיקאי פיטר בלוס. לשם כך, אציג תחילה השוואה בין תפקיד האינסטגרם בחייהם של בני הנוער ובין תפקידה של האם בשנים הראשונות לחיי תינוקה, כפי שהוא מוצג בתיאוריות של מרגרט מאהלר ודונלד ויניקוט, ובהמשך אבחן את תהליך ההתבגרות של בני דור ה-Z דרך התבטאויות ומצבים שונים המוצגים בסדרה "סטוריZ".