איך מורידים את הילדים מהסולם?צריך לשרוף את הסולם. מעלים את הנושא למודעות ומקבלים החלטה להתאמן בחשיבה אופקית. משתמשים בעידוד ולא בשבח, כלומר מתרכזים בתהליך, בפעולה, במשימה, בהתקדמות, בכוונה ובמאמץ ולא בתוצר הסופי.
סולמות וחבלים: איך ללמד ילדים להרגיש טוב שלא על חשבון אחרים?
טלי פלג
אנחנו חיים בסביבה תחרותית ומלחיצה. כמונו, גם הילדים כל הזמן משווים את עצמם לאחרים ובונים את הדימוי העצמי שלהם בהתאם. זו לא הדרך הנכונה או הבריאה. הקונספט האדלריאני של חשיבה אנכית ואופקית יכול להבהיר את הבעיה ולהסביר את הפתרון.
איך מורידים את הילדים מהסולם?צריך לשרוף את הסולם. מעלים את הנושא למודעות ומקבלים החלטה להתאמן בחשיבה אופקית. משתמשים בעידוד ולא בשבח, כלומר מתרכזים בתהליך, בפעולה, במשימה, בהתקדמות, בכוונה ובמאמץ ולא בתוצר הסופי.
מצמצמים השוואות בין הילדים במשפחה ובין הילדים לבין חבריהם, ומוציאים מהלקסיקון את המילים "יותר" ו"הכי". מומלץ להסביר לילדים את הקונספט; לצייר סולם ופסי רכבת, וליצור קוד משפחתי בסגנון "סולמות וחבלים", שיעזור לנו לעבור מחשיבה אנכית לאופקית, מעבר לחיים עם פחות סבל פרטי וכללי.