פסיכולוגיה של הסלידה מהפסד: בממוצע, כאב ההפסד כפול משמחת הרווח. כדי לשכנע מישהו להמר, הרווח הצפוי חייב להיות כפול מן ההפסד הכפול. מדוע? בגלל אפקט הבעלות: הנטייה לייחס לדברים המצויים בבעלותנו ערך גבוה יותר מזה שאנו מייחסים לדבר כלשהו שאינו בבעלותנו
פסיכולוגיה של הסלידה מהפסד: בממוצע, כאב ההפסד כפול משמחת הרווח. כדי לשכנע מישהו להמר, הרווח הצפוי חייב להיות כפול מן ההפסד הכפול. מדוע? בגלל אפקט הבעלות: הנטייה לייחס לדברים המצויים בבעלותנו ערך גבוה יותר מזה שאנו מייחסים לדבר כלשהו שאינו בבעלותנו
הסלידה מהפסד ואפקט הבעלות התחזקו עוד יותר בשלהטיית הסטטוס קוו, או הנטייה להעדיף את המצב שאליו אנו מורגלים. למשל, אנו מעדיפים את ההסדרים האישיים, החברתיים, הכלכליים והמדיניים המצויים על פני חלופות מוצעות.
מדוע הפסיכולוגיה שלנו מחווטת בדרך זו? התשובה היא: אבולוציה.
הפסיכולוגסטיבן פינקרמאוניברסיטת הרווארד פרסם ב-2015 מאמר בביטאון Cato’s Letter שכותרתו" הפסיכולוגיה של הפסימיות." במאמר טען פינקר שבעבר שלנו, הגמולים האבולוציוניים על התנהגויות שונות לא היו מאוזנים: המחיר ההישרדותי על תגובת־יתר לאיום כלשהו היה נמוך מן המחיר על תגובת־חסר. בעבר האבולוציוני שלנו, העולם היה מקום מסוכן יותר, ולכן השתלם להימנע מסיכונים ולהיות רגישים מאוד לסיכון. ולכן כשעניינים התנהלו כשורה, היה כדאי לשמור על הסטטוס קוו.
כל זה עוזר להסביר חלק ניכר מן הפסימיות הפוליטית, כמו זו שמכה בנו בכל מערכת בחירות.