אריקה גוד, ניו יורק טיימס
על סמך בדיקות MRI חוקרים בבריטניה מצאו שאותות רגשיים שליליים הקשורים לאמירת שקר פחתו ככל שרגישות המוח לשקר קהתה. לדבריהם, "השקר הוא כמו בושם, אחרי חודש לא מריחים אותו כלל"
המשתתפים במחקר התבקשו כמה פעמים להגיד לשותף, שהיה בחדר אחר, כמה מטבעות פני היו בצנצנת. כשהנבדקים הבינו כי אמירת שקר על כמות הכסף היא לטובתם, הם נטו יותר לשקר והשקרים שלהם גברו עם הזמן והפכו לגדולים יותר. ככל שהשקרים גברו, התגובה באמיגדלה פחתה, ולפי הירידה בתגובה מניסיון אחד לשני - חזו החוקרים את גודל השקר הבא של הנבדקים.
מהממצאים הללו עולה כי אותות רגשיים שליליים, הקשורים בתחילה לאמירת שקר, פחתו ככל שרגישות המוח לשקרים קהתה, כך לפי ד"ר שרות. "תחשבו על זה כעל בושם", הוסיפה. "אתם קונים בושם חדש והריח שלו נראה לכם חזק. ימים אחדים לאחר מכן הריח שלו נחלש, וחודש אחר כך אתם לא מריחים אותו כלל וכלל".
למאמר המלא בעיתון "הארץ"