"מחקר זה מתאר את חוויותיהם של נערים ונערות עם ADHD בנוגע לתהליך האבחון והטיפול התרופתי. 14 ראיונות נערכו עם נערים שאובחנו כבעלי ADHD, והנתונים נותחו בגישה איכותנית פנומנולוגית.
חווייתם של נערים המאובחנים עם הפרעת קשב וריכוז (ADHD) / ד"ר אלון אבישר, פסיכולוגיה עברית, 2.11.14.
"מחקר זה מתאר את חוויותיהם של נערים ונערות עם ADHD בנוגע לתהליך האבחון והטיפול התרופתי. 14 ראיונות נערכו עם נערים שאובחנו כבעלי ADHD, והנתונים נותחו בגישה איכותנית פנומנולוגית. התוצאות הראו פסיביות של הנערים בתהליך האבחון ויחס מצומצם לאבחנה. בנוגע לטיפול התרופתי, מחציתם דיווחו כי הטיפול עזר להם בלימודים ובמבחנים, אך רובם ציינו תופעות לוואי הכוללות עייפות, שינוי בזהות וחוסר חשק להשתתף בפעילויות חברתיות. במעבר לבית הספר העל-יסודי הנערים הפחיתו משמעותית בטיפול, בעיקר על פי רצונם, כאשר חלקם המשיכו ליטול את הטיפול באופן סלקטיבי בזמן מבחנים." הכותב הינו פסיכולוג חינוכי.