מאת: תרי שטרנברג-זמיר וקרן מיטלמן
תרי שטרנברג וקרן מיטלמן מאמינות בכוחה המשותף של הקבוצה ומציגות במאמרן קבוצה טיפולית קצרת מועד בה השתתפו ילדים בכיתה ד' המתמודדים עם קשיים חברתיים שמקורם ביישנות ו/או בלקות למידה חברתית. המחברות מציגות את העבודה הקבוצתית ואת תרומתה הייחודית לחוויה מתקנת בפן החברתי, תוך כדי ניתוח של תהליכים מקבילים בצמיחתם של הפרט, של הקבוצה ושל המנחה המתחיל.
מאמר זה מיועד למטפלים המעוניינים לצלול למים המרתקים של העבודה הקבוצתית, בעיקר עם ילדים. המאמר עוסק בקבוצה טיפולית קצרת מועד, שבה השתתפו ילדים בכיתה ד' המתמודדים עם קשיים חברתיים אשר מקורם בביישנות ו/או בלקות למידה חברתית. המחברות מציגות את העבודה הקבוצתית ואת תרומתה הייחודית לחוויה מתקנת בפן החברתי, תוך כדי ניתוח של תהליכים מקבילים בצמיחתם של הפרט, של הקבוצה ושל המנחה המתחיל. כוחה המרפא של הקבוצה מתגלה מתוך דינמיקה סבוכה ומרתקת של יחסים, השתקפויות ומשחקי זהות.
למאמר המלא בפורטל פסיכולוגיה ברשת