NPR, הרדיו הלאומי בארה"ב, פרסם לאחרונה כתבה אודות ההיסטוריה של מבחני יצירתיות, והחשיבות שלהם בהווה. בכתבה מרואיינים מספר אנשי מקצוע, ביניהם ג'יימס קטרל, שנשאל: "מדוע חשוב למדוד יצירתיות?"
"התשובה הפשוטה" הוא אומר, " אם החברה, עולם העסקים ומערכת החינוך דורשים את זה (יצירתיות), אז כדאי לדעת איך למדוד את זה ומתי זה קורה. אם אין לנו דרך למדוד את זה אנחנו פשוט מנחשים". מלבד אודיו, לכתבה של אליזבת' בלייר (שהיא אחת מתוך שלוש, הנוגעות בקשרים שבין חינוך ואומנות) יש גרסה בטקסט.
פרופסור ג'יימס קטרל מדווח כי על תהליך מעניין : תלמידים בבתי הספר היסודיים הגיעו גבוה יותר במדדי היצירתיות (The Torrance Test ) בהשוואה לתלמידי בתי הספר התיכוניים . ההסבר שלו הוא שבתי ספר תיכוניים פועלים בגישה שחונקת את היצירתיות של התלמידים המגיעים אליהם.
מקור: שפיות זמנית
הכתבה באנגלית : More Than 50 Years Of Putting Kids' Creativity To The Test
ראה גם :
טיפוח אינטליגנציה מצליחה אצל ילדים בגילאי ביה"ס יסודי
המקום הנכון : למה חשוב לעשות את מה שאוהבים
ילדים. מה יש בפנים ?
מה באמת עושה הטכנולוגיה למוח האנושי?
זרימה : הפסיכולוגיה של החוויה המיטבית , 2012