אחת היזמות הבולטות בישראל, שמכרה את VisualTao בגיל 28: "ביזמות אני יכולה להביא לידי ביטוי את היכולות שלי"
כשבוחנים את ההרכב של נבחרת היזמים הסדרתיים בישראל, שמים לב שמספר הנשים בו נמוך. יזמות הן מיעוט בהיי-טק הישראלי, ורק מעטות מהן ממשיכות להקמה של יותר מחברה אחת.
יזמות סדרתית מחייבת מסירות עצומה, ודורשת מהיזם לוותר למעשה על חיי משפחה, אומר ד"ר זאב גנאור, החוקר את תחום היזמות בשנים האחרונות. לדבריו, "נשים פחות מוכנות לכך, ואילו גברים מושפעים פחות מהשעון הביולוגי". ההפסד הוא לא רק שלהן: נשים, טוען גנאור, נוטות להיות בעלות תכונות חשובות לניהול, כמו מסירות, תשומת לב לפרטים וסבלנות הדרושה להשלמת משימות.
ובכל זאת, בחבורת היזמים הסדרתיים בישראל אפשר למצוא גם כמה נשים. אחת הבולטות בהן היא איריס שור, שב-2009, בהיותה רק בת 28, מכרה את VisualTao שהקימה ל-AutoDesk תמורת 25 מיליון דולר.
לכתבה בעיתון דה מרקר