מחקר חדש שנערך על-ידי צוות של מדענים מבית לרפואה באוניברסיטת סטנפורד (Stanford University's School of Medicine), בהנחיית פרופסור וינוד מנון (Vinod Menon), מראה שתפקוד המוח אצל ילדים צעירים בבית הספר היסודי הסובלים מחרדה ממתמטיקה שונה מאשר אצל ילדים שאינם סובלים מחרדה כזו.
פי הדו"ח שפורסם באתר של אוניברסיטת סטנפורד , המדענים מצאו שאצל אותם תלמידים "החשים פאניקה לגבי מתמטיקה הייתה פעילות מוגברת באזורי המוח שהיו מקושרים עם פחד, מה שגרם לפעילות מופחתת באזורי המוח המעורבים בפתרון בעיות".