הקדמה לפרסום פרק מספרו החדש של פרופ' יורם קירש: "מסע אל האושר: הפילוסופיה, הפסיכולוגיה והמתמטיקה של האושר" בהוצאת עם עובד
מסע אל האושר: הפילוסופיה, הפסיכולוגיה והמתמטיקה של האושר", הוא ספרו החדש של פרופ' יורם קירש בהוצאת עם עובד. כמנהגנו אנו מפרסמים במדור זה אחת לכמה זמן פרק מלא מתוך ספרים מקצועיים שמתפרסמים בעברית, והפעם נציג את הפרק העשירי מתוך הספר האמור.
"מסע אל האושר" איננו עוסק, כמובן, בהתנהגות צרכנים. הוא עוסק בשאלות האושר האנושיות באופן רחב ומקיף, החל מפילוסופית האושר היוונית ועד למחקרים העכשוויים בפסיכולוגיה חיובית. עם זאת, בעוד שספרות האושר מתעניינת ועוסקת בצרכנים באותה מידה בה היא עוסקת בעובדים, ילדים, מבוגרים, נשים וגברים, וכל סגמנטציה אנושית אחרת באשר היא, הרי שעולם השיווק דווקא מתעניין באושר במידה רבה, בין אם הדבר מבוטא ומוגדר באופן ישיר, ובין אם באופן עקיף.