המחקר הוא חלק מפרויקט נרחב יותר של אוניברסיטת מישיגן, שבו נבדקות השפעות הטכנולוגיה גם על חייהם החברתיים של ילדים, על רווחתם הפסיכולוגית ועל התפישות המוסריות שלהם.
המחקר שעשו פסיכולוגים מאוניברסיטת מישיגן במשך שלוש שנים בדק אם וכיצד משפיע השימוש בטלפונים ניידים ומשחקי וידיאו על הישגיהם הלימודיים של ילדים בני 12. במחקר השתתפו תלמידים מ-20 בתי ספר במישיגן. מלבד סקירת ציוניהם של הילדים, בחנו החוקרים את כישוריהם בתחומי הקריאה, המתמטיקה והתפישה המרחבית. המחקר הוא חלק מפרויקט נרחב יותר של אוניברסיטת מישיגן, שבו נבדקות השפעות הטכנולוגיה גם על חייהם החברתיים של ילדים, על רווחתם הפסיכולוגית ועל התפישות המוסריות שלהם.
התברר כי השימוש בטלפון נייד אינו פוגע בכישורי הילדים (עניין הקרינה הוא נושא למחקר אחר מן הסתם). אשר למשחקי וידיאו, התמונה מורכבת יותר: לילדים שהרבו לשחק בהם היה אמנם ממוצע ציונים נמוך מאשר לאחרים, אבל הישגיהם במתמטיקה לא נפגעו, ואילו כישורי התפישה המרחבית שלהם עלו על הממוצע. כישורים אלה חשובים בלימודי מדעים, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה, "ואלה התחומים שבהם אנו רוצים לראות שיפור בהישגים לימודיים של ילדים", אמרה פרופ' לינדה ג'קסון, הפסיכולוגית שעמדה בראש המחקר, לאתר ScienceDaily.