> מחקרים ועיונים בחינוך
|
|
יותר בוגרי האוניברסיטאות בארה"ב יוצאים בעידן הנוכחי עם תארים גבוהים ועם תארי דוקטורט , אך אלו לא מעידים על מיומנויות מתקדמות שהם מציעים למשק , לכלכלה ולחברות. משנה לשנה הולך וגדל הפער בין הידע הרב שנרכש באוניברסיטאות ובין הדרישות של החברות והמשק לבוגרי אוניברסיטה עם יכולות אישיות גבוהות ומיומנויות מתקדמות. המאמר הנוכחי נכתב ע"י ד"ר Michael Schrage, חוקר עמית בMIT.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
|
מחקר חדש בארה"ב על ההשפעות ארוכות הטווח של איכות הגננות בגני ילדים על הילדים בשלבים מאוחרים יותר של חייהם. החוקרים הם בחנו את מסלול חייהם של כ-12 אלף ילדים, שהיו חלק מניסוי חינוכי ידוע שהתקיים בטנסי בשנות ה-80, וכיום הם בסביבות גיל 30. לפי המחקר, ילדים שקיבלו חינוך טוב יותר בגן חובה היה סיכוי גדול יותר ללמוד במכללה, לעומת ילדים אחרים עם רקע דומה, אך קיבלו חינוך פחות טוב בגני הילדים.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
|
פרופסור קרול דואק, מסבירה בראיון ל"הד החינוך" מדוע מתן שבחים לא מועיל לילדים. "שבחים לא מבוקרים", היא מסבירה , מייצרים תלות בשבחים ופוגעים בנכונות לעבוד קשה ולחתור בעקשנות למטרה". כאשר ההורים אומרים לילדים שהם נהדרים הם גורמים להם לחשוב שהם יכולים להצליח בקלות. יצרנו ילדים שבירים ופגיעים כי חשבנו שעידוד יחזק הביטחון העצמי שלהם, אך קרה בדיוק ההפך.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
|
מה קורה שם, בין הקטנטנים בגן הילדים, אילו אינטראקציות חברתיות ומה ההשלכות שלהן לשנים מאוחרות יותר. ד"ר עדה בקר ישבה שנים בארגז החול כדי לחקור את מערכות היחסים של ילדים ואת תהליך החיברות שלהם. "ישיבה בארגז החול" היא כינוי לטכניקת צפייה בגן הילדים. את תצפיותיה היא מנתחת בספרה, "עם מי שיחקת בגן היום?", שראה אור לאחרונה בהוצאת מכון מופ"ת, בשילוב מחקרים שרובם נעשו בחו"ל.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
|
אנו רואים בטעות בילדינו "שלוחה של עצמנו". הצלחה שלהם נדמית לנו כהצלחתנו ואנו חווים כישלונות שלהם כמכאיבים ממש כאילו אנו נכשלנו. לכן חשוב מאוד כאשר באים לעסוק בנושא "צפיות שיש להורים מילדיהם" להבהיר את התפקיד ההורי ולהבחין בהבדל בין הצורך שלנו להצליח כהורים לבין הצורך שלהם להיות הם, כלומר לגדול לאנשים עצמאים ואחראיים הבוחרים את דרכם לפי נטיות לבם ולא לשמש בתפקיד של מגשימי החלומות והצפיות שלנו.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
|
לקות מרחבית היא לקות למידה לא מילולית. היא יכולה להתבטא בליקוי בקואורדינציה מוטורית עדינה, שיכול להשפיע על איכות הכתב, או בליקוי בקואורדינציה מוטורית גסה, העשוי להשפיע על תפקוד בתחום הספורט, רכיבה על אופניים או נהיגה. ליקוי בתפישה המרחבית יכול להשפיע על לימוד תחומים כמו גיאוגרפיה והנדסת המרחב, כמו על התמצאות בעיר זרה או ניווט בעזרת מפה.
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
|
מחקרים מראים כי בין 10%-15% מהילדים סובלים מחרם חברתי במהלך לימודיהם. על פי מחקר שפרסם לפני ארבע שנים ד"ר יוסי הראל-פיש מאוניברסיטת בר-אילן, כ-14% מתלמידי כיתות ו' דיווחו כי תלמידים ארגנו עליהם חרם. "ילדים שעוברים חרם חברתי במסגרות החינוכיות אליהן הם משתייכים, נחשבים לבעלי נטייה גדולה בהרבה לסבול ממצוקות ולהתדרדר לנשירה מהלימודים, השמנת יתר, שימוש בסמים, התנהגות עבריינית ואף לדיכאון ולנטייה אובדנית".
המשך... |
> מחקרים ועיונים בחינוך
|
|
|
|
|
במבט לאחור |
|
|
|