מאמר של יעל וילצ'יק-אביעד, שלומית חסין ומיכל מלכא בוחן את ההשפעה של קיום תחושת משמעות לחיים או היעדרה על נטייה אובדנית בקרב בני נוער. בסיום המאמר מציעות החוקרות לבנות תוכניות מניעה המבוססות על התערבות חינוכית הממוקדת במציאת משמעות לחיים.
מאמר זה בוחן את ההשפעה של קיום תחושת משמעות לחיים, או היעדרה, על נטייה אובדנית בקרב בני נוער, וכן את הקשר בין בילוי בשעות הפנאי לבין משמעות החיים ונטיות אובדניות. במחקר הנוכחי בחנו 100 בנות דתיות, תלמידות אולפנה, בגילים 15-18. המחקר העלה כי קיים קשר מובהק בין רמה נמוכה של משמעות לחיים לבין נטייה לאובדנות. ממצא זה משמעותי ביותר, בעיקר לאנשים העוסקים בחינוך נערות (ונערים) בגיל ההתבגרות, שכן הוא מציע הסבר לתופעת ההתאבדות הנפוצה בחברה המערבית המודרנית, בד בבד עם פתרון אפשרי וישים לתופעה. תוצאות המחקר עשויות לקדם בניית תכניות מניעה, התערבות וטיפול, בעיקר בגילאים הקריטיים לאובדנות, תכניות המתבססות על מציאת משמעות לחיים.
למאמר בפורטל פסיכולוגיה עברית ברשת