ד"ר חנה דויד במאמר מצוין הסוקר את הבעייתיות באבחון ילדים מחוננים ועל הקשיים בפענוח מבחנים אלה.
"במבחני אינטליגנציה סטנדרטיים יש סבירות גבוהה יותר להציג את הנבדקים כפחות אינטליגנטיים מאשר הם למעשה, הרבה יותר מהסבירות להציגם כאינטליגנטיים יותר"
באבחון מחוננים בארץ ובעולם עולות במקרים רבים בעיות הגורמות למתן אבחנות שגויות והמלצות לא מתאימות. במאמר ייסקרו הסיבות המרכזיות להפניית ילדים מחוננים לאבחונים פסיכולוגיים, ויפורטו הבעיות הנפוצות באבחונים כאלה - בעיות הקשורות במבחנים עצמם ובעיות הנעוצות בחוסר ניסיון או חוסר מודעות של המאבחנים. המאמר מבקש לתרום ליכולתם של אנשי המקצוע להציע המלצות שמתאימות יותר לצרכים הקוגניטיביים והרגשיים של הילד המחונן.
באבחון מחוננים בארץ ובעולם עולות במקרים רבים בעיות הגורמות למתן אבחנות שגויות והמלצות לא מתאימות. במאמר ייסקרו הסיבות המרכזיות להפניית ילדים מחוננים ל
למאמר