מקור וקרדיט:
קלניצקי אסתר (תשס"ז) תפקידם של משאבים אישיים וחברתיים בהתמודדותם של מבוגרים צעירים עם משברים במעבר לבגרות, אוניברסיטת בר-אילן. עבודת דוקטורט .
המחקר מתמקד בשלב ההתפתחותי שהוטבע לאחרונה בשם "הבגרות הצעירה" ומתייחס לצעירים בגילאי 20 - 30 לחייהם. המחקר בדק את דרכי ההתמודדות העומדים לרשות הצעירים לנוכח הצלחה או כישלון בקבלה ללימודים אקדמיים ולנוכח קשיים אפשריים במימוש מטרותיהם החשובות.
מערך המחקר משלב מחקר אורך ומחקר כמו-ניסויי העוקב אחרי תלמידי מכינה במשך שנה אחת. הבדיקות נערכו בסמסטר האחרון ללימודי המכינה, כשישה חודשים לאחר מכן ושוב כתשעה חודשים לאחר הבדיקה האחרונה. אוכלוסיית המחקר כללה 30 מרואיינים.
הממצאים מראים את כוחן של תכונות אישיות ושל מערכות תמיכה בניבוי הסתגלות ורווחה נפשית. בין היתר נמצא כי: יכולות אישיות ניבאו את מידת ההצלחה ואת רמת ההישגים בלימודי המכינה, תחושת השגת המטרות האישיות אחרי סיום המכינה נובאה על ידי מבנה האישיות, לתחושת ההצלחה בזמן הלימודים במכינה לא הייתה השפעה משמעותית על ההצלחה לאחר מכן, ההסתגלות לאחר סיום הלימודים ותחושת הרווחה הנפשית הושפעו ממבנה האישיות.
יש למחקר חשיבות רבה בחיפוש אחר אפיונים של אוכלוסייה מן הפריפריה בעלת פחות סיכויים להצלחה במסלול האקדמי ובזיהוי משאבי התמודדות לקידומה.