אגרון
מילות מפתח
א   ב   ג   ד   ה   ו   ז   ח   ט   י   כ   ל   מ   נ   ס   ע   פ   צ   ק   ר   ש   ת   
A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  K  L  M  N  O  P  Q  R  S  T  U  V  W  X  Y  Z  
 
אישים
א   ב   ג   ד   ה   ו   ז   ח   ט   י   כ   ל   מ   נ   ס   ע   פ   צ   ק   ר   ש   ת   
A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  K  L  M  N  O  P  Q  R  S  T  U  V  W  X  Y  Z  
לא רציונלי ולא במקרה
תאריך: 26.06.2009
דן אריאלי דן אריאלי, שנולד בניו יורק, גדל בישראל וקיבל את התואר הראשון שלו בפסיכולוגיה מאוניברסיטת תל אביב, ממחיש בספרו "לא רציונלי ולא במקרה", עד כמה חלקית ומצחיקה נקודת המבט של הכלכלה הקלאסית הרואה בבני האדם בריות רציונליות. כבר בעמודיו הראשונים של הספר נתקלים הקוראים בדוגמאות משעשעות ומבהילות הממחישות באיזו קלות אפשר לתמרן אותם לפינה שבה הם בטוחים שקיבלו החלטה רציונלית.     המשך...
  >  מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
נמנום והכרעה תפקידו המרכזי של המנהל הבכיר הוא להכריע - הווה אומר לקבל החלטות שיש להן השפעה על עיצוב המציאות העסקית והארגונית. בכך מתבטא הערך המוסף שלו ועל זה הוא נמדד ומתוגמל. תפקידם של אחרים בארגון הוא לחשוב - לתמוך בתהליך ההכרעה על ידי ניתוח המציאות העסקית ותכנון וגיבוש החלופות לפעולה, או לבצע. תפקוד מיטבי של המנהל הבכיר מותנה בכך שהוא יפָנֶה עצמו להתמקדות במרחב ההכרעה הניהולי.     המשך...
  >  אנשים וארגונים
למה בני נוער עושים שטויות? החוקרים מצאו שבעוד שמבוגרים רק לעיתים רחוקות חושבים על השתתפות בפעילות מסוכנת כי הם קולטים את הסכנות באופן אינטואיטיבי, בני הנוער חושבים על ההשלכות במחזורי זמן ממושכים יותר. לפי החוקרים, המחליטים הבוגרים יותר נשענים על סיבות עמומות יותר, ומעבדים בעיות וסיטואציות כפעילות מהותית, ולא שוקלים משתנים שונים.     המשך...
  >  מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
פחות הוא יותר בספרו החדש טוען פרופסור בארי שוורץ (מרצה בכיר לפסיכולוגיה בארה"ב) שעודף אפשרויות הבחירה אליהן אנו נחשפים כיום רק משבש את קו מחשבתנו ואבחנתנו הנכונה. חשיפה ליותר מדי אפשרויות בחירה משבשת את תהליך קבלת ההחלטות של אנשים ויוצרת ציפיות לא ריאליות. כאשר מציגים בפני אנשים יותר מדי אפשרויות בחירה בשווקים או באינטרנט אז הם בדרך כלל ייקלעו למצב של חוסר פעולה או חוסר החלטה. התיאוריה של פרופסור שוורץ היא בעלת השלכות למתכנני אתרי אינטרנט, אנשי שיווק בחברות מסחריות ושווקים מסחריים בכלל.     המשך...
  >  ספרים חדשים
הרשמה ללקט
דוא"ל
* להסרה
במבט לאחור
רשימת קטגוריות מלאה
אנשים וארגונים
עבודה ועובדים
אנשים פשוטים
אפשר גם אחרת
יוצאי הדופן והמיוחדים
אנשים , מחשבים ואינטרנט
קיבוצים ואנשי ההתיישבות
החברה החרדית
עולים חדשים ועולים ותיקים
עובדים זרים
תרמילאים ומטיילים
קשישים
אנשים והקונפליקט הישראלי-ערבי
בני נוער וצעירים
אנשים והמצב הכלכלי
סיפורי התמודדות
גמלאים
מגזר ערבי
מחקרים ועיונים בפסיכולוגיה
מחקרים ועיונים ברפואה וביו-רפואה
רפואה משלימה
רפואה אלטרנטיבית
הבריאות שלך
מחקרים ועיונים בסוציולוגיה ובאנתרופולגיה
מחקרים ועיונים בחינוך
מחקרים ועיונים בספרות
מחקרים ועיונים בהיסטוריה
מחקרים ועיונים בדמוגרפיה
מחקרים ועיונים בביולוגיה ובמדעי החיים
אנשים בעת העתיקה
ילדים , אמהות, הורים ומשפחה
יזמים, אנשי עסקים ואנשי היי-טק
ביוגרפיות, זכרונות ותולדות חיים
שכול
ניצולי שואה
סרטי תעודה
ספרים חדשים
מדעים ואנשים
אנשים , מזון ותזונה
אנשים, טבע וסביבה
אנשים במרחב הניהול
הרהורים ומחשבות
שיטות אימון
מחקרים ועיונים בקרימונולוגיה
סקירות מחלקת איסוף בפורטל הגורם האנושי
הנצפים ביותר
אודות  |   צרו קשר  |   שלחו קישור  |   RSS  |   אתר צמתי מידע
נבנה ע"י אפוק