כאשר אנחנו מציעים פתרון, יתכן שהאדם השומע נמצא במקום אחר לגמרי על המפה המנטאלית שלו, האסוציאציות שלו אחרות, משל היה מצוי על "הר" אחר מההר המנטאלי עליו אנו נמצאים, "הנוף" הנשקף מנקודת מבטו שונה לחלוטין, והוא לא מוצא דרך לגשר על הפער בין ההסברים שלנו וה"מראה" הנשקף מחלונו. סקירה מאירת עיניים של טל עדיני, רוני עדיני ויעל עדיני.
המשך...
לעודף בחירה יש כמה השפעות נוספות: אנחנו מעכבים יותר ויותר את הבחירה שלנו, זה מעלה את הציפיות מהבחירה שעשינו, ואנחנו נוטים להאשים את עצמנו על בחירה גרועה. המסקנה היא שיש יחסים מורכבים יותר ממה שנצפו קודם לכן בין שפע הבחירה לבחירה עצמה. אין יחס ישר בין המבחר הקיים לכמות הקונים. סקירה מעניינת של הפסיכולוג גיל גרינגרוז הכותב באופן קבוע בבלוג שלו באתר "רשימות" .
המשך...
בספרו החדש טוען פרופסור בארי שוורץ (מרצה בכיר לפסיכולוגיה בארה"ב) שעודף אפשרויות הבחירה אליהן אנו נחשפים כיום רק משבש את קו מחשבתנו ואבחנתנו הנכונה. חשיפה ליותר מדי אפשרויות בחירה משבשת את תהליך קבלת ההחלטות של אנשים ויוצרת ציפיות לא ריאליות. כאשר מציגים בפני אנשים יותר מדי אפשרויות בחירה בשווקים או באינטרנט אז הם בדרך כלל ייקלעו למצב של חוסר פעולה או חוסר החלטה. התיאוריה של פרופסור שוורץ היא בעלת השלכות למתכנני אתרי אינטרנט, אנשי שיווק בחברות מסחריות ושווקים מסחריים בכלל.
המשך...