לראשונה בשפה העברית מופיע מחקר המנתח את אישיותו של שר התעמולה הנאצי יוזף גבלס, אחד האנשים המקורבים ביותר לאדולף היטלר, ואת מכונת התעמולה המשוכללת שיצר. הספר מתרכז בשנה האחרונה של מלחמת העולם השנייה ומתמודד עם שתי סוגיות מרכזיות: ניסיון להסביר כיצד לנוכח התבוסה המתקרבת של גרמניה השמדת היהודים דווקא הואצה ואף התפשטה למחוזות חדשים כמו הונגריה.
המשך...
מאמרו של פרופסור רוברט שטרנברג, על פערים בין ילדים בגילאי בתי ספר יסודיים מלמד כי ניתן לטפח אינטליגנציה של ילדים גם כאשר הם מגיעים משכבות אוכלוסיה קשות יום. טיפוח של יצירתיות וחשיבה אצל ילדים בכיתה הם אפשריים. המורים יכולים להצליח לטפח יכולות חשיבה של ילדים כאשר הם נוקטים בשיטות הוראה יצירתיות יותר שנועדו לטפח אינטליגנציה מצליחה (successful intelligence) אצל ילדים בלימודים.
המשך...
במאמר שפורסם בתחילת החודש בכתב העת "Psychological Science", מדווחים חוקרים מאוניברסיטת ייל כי מצאו לראשונה ראיה לקיומו של דיסוננס קוגניטיווי גם אצל קופים. ראיה דומה נמצאה גם בקרב קבוצה של יצורים שמבחינות מסוימות רמת התחכום שלהם פחותה מזו של הקופים - ילדים בני ארבע. תוצאות הניסוי שערכו החוקרים מצביעות על האפשרות שלילדים ולקופים יש "הנעה מורכבת ועשירה יותר" משסברו עד כה.
המשך...
כשחושבים על מדענים, עולה לרוב תמונת האדם המצוי במעבדה, לבוש בחלוק לבן ושקוע בין המכשירים האלקטרוניים השונים. אולם מדען מתחום חקר מדעי המח מאוניברסיטת בוסטון עשה שימוש מעשי בידע שצבר אודות תהליכי החשיבה האנושית - שלושה מהם במיוחד - כדי להתקדם בשלבים השונים של תכנית הטלוויזיה הפופולארית, ומספר על כך במגזין המדע הפופולארי Seed.
המשך...