איזו משמעות יש לגילוי שמנת המשכל שלנו עולה מדור לדור? גם ג'יימס פלין, האיש שגילה את האפקט הנקרא על שמו, לא בטוח איזו חשיבות יש לייחס לכך בדיוק. ובכל זאת, לפלין יש כמה תובנות על היתרונות של התפתחות המחשבה האנושית. אם נלך לאחור, לפי אפקט פלין, מנת המשכל של תלמידי בית ספר בשנת 1900 היתה 70", כתב מלקולם גלדוול ב"ניו יורקר", בכתבה על אפקט פלין.
המשך...
למרות שברור היה כי ישנו קשר בין יכולותיהם הלשוניות של תינוקות צעירים לבין התפתחותם העתידית, רק לאחרונה התברר כיצד יכולות לשוניות בגיל פחות משנה מלמדות על יכולות לשוניות בגיל מאוחר יותר. מתברר כי קשיים בזיהוי מילים בודדות כבר בינקות גוררים עמם קשיים בהתפתחות אוצר המילים ובכישורי שפה נוספים בגיל שנתיים, ארבע ושש. ישנה חשיבות לכך שבעתיד יהיה אפשר לפתח מבחנים שיסייעו בזיהוי ילדים העלולים לפתח קשיים בכישורי רכישת השפה שלהם.
המשך...