פרופ' גלוריה מארק מראה כיצד בחרנו ביותר מתח, יותר טעויות, פחות שינה — ופחות רווחה. במחקר התברר שעובדים עברו בין משימות בממוצע בכל 2.5 דקות. ב–2012 הנתון הזה ירד ל–75 שניות, ועכשיו הוא עומד על 47 שניות. "לכניסה של הרשתות החברתיות לעולם יש תפקיד מרכזי בשינוי הזה", אומרת מארק. "אחרי 2004 דעתם של אנשים נעשתה מוסחת יותר, והם התקשו להתרכז בגלל הרשתות החברתיות.
המשך...
תיאוריית עומס הקשב שפיתחה פרופ' נילי לביא פתרה את השאלה כיצד אנחנו מסננים מידע ומחלקים את הקשב שלנו.לביא מסבירה איך הגיעה אל הפתרון ומסבירה מדוע אסור לתת לאדם עם הפרעת קשב משימות משעממות ומה קורה לקיבולת הקשב שלנו בזמן שאנחנו עסוקים בו-זמנית בכמה משימות. "הפתרון של פרופסור נילי לביא אומר שמערכת עיבוד המידע שלנו כן עובדת באופן מקבילי,קשובים לכמה ערוצים במקביל, אך יש מיגבלה מבחינת הקיבולת.
המשך...
פרופסור ג'רום ברונר הניח את היסודות למהפכה הקוגניטיבית ולחקר היצירתיות; הוא חקר את מנגנוני התפיסה האנושיים ופיתח תיאוריות על התפתחות הילד, על למידה ועל תרבות החינוך; הוא כתב על תהליכי פתרון בעיות ועל אופנים ליצירת ידע חדש; ובערוב ימיו, הוא טבע את המונחים "חקר פרדיגמטי" ו-"חקר נרטיבי" כחלופות משלימות של יצירת משמעות על ידי בני אנוש, וניסה ככל יכולתו לעודד יותר איזון בין החלופות הללו..
המשך...